שמאות לבית דין ובתי משפט

שמאות לבית משפט

לפעמים, בלי שנתכנן או נרצה בכך, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בסיטואציות בהן נגרם לנו אי צדק. אם זה על ידי בעל מקצוע, שותף עסקי או סיבה כלשהי שמביאה אותנו לאמוד מחדש נכסים שבבעלותנו. במקרים כמו אלה נזדקק באופן ברור לייעוץ ועזרה מקצועית מגורם שאינו בעל אינטרס של שום צד.
מצבים כמו פירוק שותפות עסקית, הליך גירושים, הגשת תביעת ליקויי בנייה נגד קבלן בגין שירות גרוע והערכת שווי בית שחשבתם לרכוש ועליכם להציג מסמכים שמציינים את שוויו העדכני של נכס שכרגע בבעלותכם – הם חלק מהמקרים בהם תזדקקו לחוות דעת שמאית לבית משפט.

כדי להגיע מוכנים ובקיאים בכל השלבים הבירוקרטיים לבית המשפט, מומלץ להיעזר בניסיונו ומקצועיותו של שמאי מקרקעין.

מה ההבדל בין שמאות מקרקעין רגילה לחוות דעת שמאי מקרקעין לבית משפט?

שמאות מקרקעין לבית משפט דורשת בקיאות והתעדכנות באופן קבוע בסוגיות משפטיות וחידושים בתקינה השמאית שבידיעתם ניתן להשפיע על שווי המקרקעין.
חוות הדעת של שמאי מקרקעין תעסוק בכל מקרה בהערכת שווי הנכס בשוק בהווה או בעבר ותהיה בעלת השפעה רבה על גובה מתן פיצויים, הלוואות או לשם השקעות כלכליות. אך בשונה מחוות דעת רגילה שמקובלת מבחינה משפטית אך עוסקת בשווי נכסים לשם קנייה ומכירה, חוות דעת משפטית נחוצה כאשר קיים דיון משפטי סביב שווי נכסי המקרקעין.

באילו מקרים צריך שמאי מקרקעין לבית משפט?

כאשר קיימים סכסוכים משפטיים שונים הנוגעים בנכס מקרקעין, כדאי לשכור את שירותיו של שמאי פרטי המתמחה בנושאים אלה. מכירה או קנייה של נכס יכולים להיות עסק של יותר מאדם אחד. כאשר נדרשת הכרעה בפירוק נכסים בין שותפים או יורשים, קביעת סכום הנכס בהליכי הוצאה לפועל, קביעת ערך ציבורי, פיצויים עקב הפקעת קרקע, תביעות ליקויי בנייה נגד קבלנים ועוד- אחד מהצדדים החלוקים ימנה שמאי המוסכם על הצדדים וייצג אותם מול בית המשפט.
חשוב לדעת כי הצהרת שמאי מקרקעין מומחה מטעם בית משפט השלום ובית משפט המחוזי, בית משפט מנהלי ובית הדין הרבני תקף גם עבור בית דין רבני אזורי.

שתפו עם חברים

קבל הצעת מחיר עכשיו!

הרשמו לניוזלטר שלנו

ידע שווה כסף

עיצוב ללא שם (17)
סקירות שוק

שוק הנדל"ן: מה צפוי לנו בשנתיים הקרובות?

שוק הנדל"ן עובר בשנתיים האחרונות שינויים דרמטיים, כאלה שלא נחוו כאן מאז ימי האינתיפאדה השנייה. וזה מפתיע מעט מאחר ודירת מגורים עשוי להיות 'מוצר צריכה

שלום בהרצאה
משכנתאות ומימון

הבשורה של מדד המחירים האחרון

מה אפשר ללמוד מהמדדים שפורסמו היום ומה צופן לנו העתיד? מדד תשומות הבנייה וגם מדד מחירי הדירות בירידה.מדד המחירים לצרכן אמנם עלה ב0.3 אבל אם